dissabte, 16 de febrer del 2008

Per llogar: una cambra rural a Sant Joan (d'Albera)

Ara que el català ha estat declarat llengua oficial al departament dels Pirineus Orientals, estic segur que tot/e/s vosaltres voldreu anar-hi de vacances. Jo, en canvi, aniré al Principat, ja que, allà, hi van oficialitzar l'occità. Així, vosaltres tindreu dret de parlar català amb Jan Van Dermeulen, de Ceret, i jo en gascó amb Jordi Puig i Roig, de Molins de Rei. A veure qui de nosaltres hi sobreviurà ;).

Com que us estimo molt a tot/e/s vosaltres, us he buscat i TROBAT una cambra rural al Rosselló. L'edifici és fet enterament de pedres de l'Albera i s'ha guardat l'encant de l'estil alberenc d'altres temps. Per anar a visitar-lo, res de més senzill. Si veniu del sud, a penes passat l'aparcament principal a la sortida del Portús, us cal prendre la segona carretera a dreta cap a Sant Joan d'Albera. Fareu qualques quilometres a una petita carretera en molt bon estat. En arribar a Sant Joan, quan passeu a prop d'una torre groguenca que és de l'EDF - no podeu mancar-vos-la de tan lletja que és - veureu un camí, a ma esquerra, que puja cap al cim del Puig Sant Cristau. És aquest que us cal prendre. Us aconsello de deixar el cotxe a l'entrada del camí i de continuar a peu. Triga quaranta minuts de bona pujada per arribar fins a la meva cambra.





Mireu què bonica és la meva cambreta, d'estil megalític ben alberenc. La diuem Balma de Na Cristiana (em fa un canvi de debó, que la meva dona no es diu Cristiana i a més és jueva). Va ésser construida fa 5000 anys poc o molt.




















I si pujeu encara un xic més, podreu gaudir d'una vista panoràmica sobre el Canigó, el Baix Vallespir i l'Alt Empordà.



Al cim del Puig Sant Cristau (1015 m d'altura), trobareu un castell medieval arruïnat i una capelleta romànica, que si no, l'Albera no seria l'Albera. La capella, restaurada, serveix de refugi per als excursionistes. I des del cim, podreu fins i tot contemplar la costa.



Per saber-ho tot sobre els megàlits de l'Albera, feu clic aquí. I no us perdeu pas les planes del paratge natural del massís de l'Albera, i molt particularment la visita virtual !!!

El municipi de l'Albera, al Rosselló, compren dos pobles, Sant Joan i Sant Martí. Sol i Serena ns'expliquen per què aquests dos Sants van plegats :

5 comentaris:

Joana ha dit...

Quins paratges. A veure si per Setmana santa m'hi escapo... ( Ara segur que plourà...no ho ha fet amb tot l'hivern, iara ...aisss...és igual algun raconet amb llar de foc trobaré!)
Gràcies Joan!

Mela ha dit...

i farem un torn amb MonAmorósMaiContent :)

zel ha dit...

Eiiiiii! Que la meva iaia em cantava una cançoneta molt semblant a aquesta, en la lletra més que en la tonada, però....quins records...Ets el meu lligam a la terra, Joan...

Lliri blanc ha dit...

Llocs Fantàstics!!!

Anònim ha dit...

Oh, Joan, quin goig aquest lloc, far ganes de visitar-ho!!!