diumenge, 9 de desembre del 2007

Cantas nadalencas (a la mea mòda)


A casa deus Peirotons, ja que i son tots judius (lhevats lo vòste servidor e los gats), no's festeja pas Nadau. Doncas cap sapin de Nadau e enqüèra mens de presep a casa. Mès que festejan Hanokkà, que dura mei longtemps, ua setmana sencera. Tà celebrar Hanokkà, que'vs cau aver un candelèr de nau brancas (aperat hanokkíya), dont ueit e son alinhadas e ua demora generaument a despart (o mei hauta que las ueit autas), aquesta unica qu'ei la deu shamash. Dab la candela deu shamash, òm aluca ua candela lo prumèr dia, duas candelas lo dusau dia, tres candelas lo tresau dia eca. Tot aquò que's hè tot dia a boca de nuèit en recitant benediccions e en cantant lo "Maoz tsur", la canta de Hanokkà. Qu'ei l'ocasion de's minjar pastís e de's hèr presents.

Uei que festejam lo seisau dia de Hanokkà. Que v'èi trobat ua canta en judeo-espanhòu (dab accent anglés, mès aquò rai) que va plan: ocho kandelikas :-))



Dab la version hip-hop entaus joens (quan e vòu plan funcionar, qu'ei un pauc poirida, aquera video. Comença malament, sens son, cau pacientar. A vegadas, veiratz un messatge disent que la video "is no longer available". Mès no'us cau pas créder. Qu'i cau sonque tornar mei tard! )





Cambia un pauc de Santa Nuèit, non?
Bon, judiu o pas, lo vòste servidor qu'a plan lo drèit d'aimar los cants de Nadau. Tè, un que m'agrada hèra qu'ei la Nadala de Llocnou d'En Fenollet, un vilatge deu País Valencian. Per au mens duas rasons.
En prumèr, jo que soi un fan incondicionau de Pep Gimeno "Botifarra" e de Lola Tortosa, dus "cantaors" valencians deus grans.
En segond, lo Raimon Fenolhet qui fondè aqueth Llocnou, au ras de Shàtiva a la comarca de la Costera, au sègle 13, qu'èra plan de la familha deus vescomtes de Fenolhet, en Lengadòc, a la termièra dab Catalonha. Los Fenolhets qu'avón avut un arramat de problèmas dab l'Inquisicion per estar catars, e n'ei pas impossible que la fe catara estosse ua de las rasons qui mièn de Fenolhets a acompanhar lo rei Jacme I lo conqueridor cap au sud.


(gas.) presep = (cat. ) pessebre
(gasc) miar = (leng., cat.) menar

14 comentaris:

Anònim ha dit...

The video in the middle is no longer available.

Joan de Peiroton ha dit...

Try again!

Jobove - Reus ha dit...

entrem a saludarte i a oferir-te el nostre blog pel que et convingui

salutacions des de Reus Catalunya

Joan de Peiroton ha dit...

Adiu, Té! Hi he passat al teu blog, gràcies per convidar-me! Les teves fotos de Croatia són molt maques, felicitats! Hi tornaré !

zel ha dit...

Adiu, Joan! Perquè som tan a propet i tan lluny? M'ha agradat molt la cançoneta de les candeles, que a l'empordà en diem candeles de les espelmes. Però qui canta? No el conec i m'ha agradat molt, que quan m'ho diguis el cercaré. Molts petonets. El món dels càtars, fascinant, els purs, la novel.la històrica em va arribar de la mà de Berling i m'he llegit tota la col.lecció... Moltes gràcies per les cantarelles, petonets.

Joan de Peiroton ha dit...

Zel: Adiu, Roser! Això de ser a prop i lluny al mateix temps és la màgia de l'internet, suposo :-)) ! El cantaire, per dir-te la veritat, no el coneixia jo tampoc, ni la cançó. Vaig buscar un vídeo per internet per il.lustrar el meu missatge i vaig triar aquest. M'ha agradat que canti en judeo-espanyol. Tot i que és amb un accent anglés! Bé, doncs, es diu kenny ellis.

Joan de Peiroton ha dit...

Roser, l'enllaç de Kenny Ellis no funciona. Es la web mateixa que prohiba l'entrada, no hi puc fer res. Petons!

PS Un dia, hauriem d'organitzar un apat de blogaires en algun restaurant per ns'hi trobar tots! A mig cami entre Barcelona i Narbona...

Mela ha dit...

Ok per l'apat de blogaires :)

aimi plan la version hip hop :)
( deu èsser l'atge, rai! )

Joana ha dit...

Entro a donar un cop d'ull des de del bloc d'en Mon. Us aniré visitant...Si m'hi fixo bé us entenc i m'encanta!
Una abraçada!

Joan de Peiroton ha dit...

Mela: que t'agrade la version hip hop non m'estona pas guaire, çò qui m'estona ei que la ajas pogut véder! De temps en quan la video se déisha guardar, mès n'ei pas sovent! Qu'as agut de la chança, tu ! Te cau anar crompar un bilhet de loto lèu lèu ! LOL
Joana: benvinguda al blog! Encantat jo també! :))

zel ha dit...

Estic contenta, Joan, avui, buscant cosetes pels nens he entart a l'edu 365, i encara que poquet, hi ha una possibilitat d'entrar a conéixer l'occità, i jo que m'he dit, ep! en Joan estaria plan content ???? Ai, que l'esguerro! Petons

Joan de Peiroton ha dit...

Zel : Adiu, Roser ! Lliçons d’occità !!! Bodiu ! A on t’has ficat ara, tu ? LOL ! Bé, em contaràs ! L’àpat dels blogaires a un restau de per allà, lo farem ? (veure el meu comentari en responsa del teu més a dalt). Ja som dos d’Occitània, la Mela i jo, a inscriure’ns-hi. Petons

Daniel Monfort ha dit...

Fa goig vore el vídeo de Pepe Botifarra des d'un blog occità, anem reobrint camins. Bones festes!

Tam ha dit...

osca per la musica! quau dança amé ieu?