Lo dispositiu "Pico y Placa" qu'ei ua invencion colombiana qui remonta a 1998. L'alcade de Bogotà de l'epòca qu'avèva decidit de limitar la circulacion de las veituras privadas en instaurant ua règla qui empechava cada veïcule privat de circular un dia per setmana, a la debuta sonque durant las òras de punta (qui dísen la zona de pico acerà, puish, quauques annadas mei tard, que decidin d' exténer lo dispositiu a la jornada sancèra. Aquerò qu'èra tàd acostumar los Bogotans a favorizar los transpòrts collectius. Ua mesura parièra qu'estó adoptada quauques annadas après a Caracas (Veneçuèla) e, adara, despuish quauques dias, a Quito tanben. De hèit, lo trafic a Quito qu'ei saturat, dab retencions in.hernaus en "zonas de pico".
Aquiu las règlas de restriccion que son atau: las veituras qui an lo numèro d'imatriculacion ("la plaqua") qui s'acaba per la chifra un o dus que non deven circular per las vias de Quito lo diluns de 7ò30 a 9ò ni de 16ò30 a 19 ò (la "zona pico"). L'unica via quitenha qui escapa a la règla qu'ei l'avienguda Simon Bolivar qui traversa la vila du nord cap au sud, entà perméter aus qui passan per Quito shens arrestar-s'i de poder contunhar lo son viatge. Los qu'an ua plaqua d'immatriculacion qui s'acaba per 3 o 4 non pòden pas circular lo dimars a las òras de punta, e atau 5 o 6 peu dimèrcres, 7 o 8 peu dijaus, 9 o 0 peu divendres. E se circulatz quan non n´avetz pas lo dret, l'esmenda qu'ei 80 dolars e la vòsta auto qu'ei confiscada 24 òras. Se recidivatz, l'esmenda que puja a 120 dolars e l'auto qu'ei confiscada tres dias. E s'i tornatz encara un tresau còp, l'esmenda que puja enqüèra tà aténher 240 dolars e l'auto qu'ei confiscada 5 dias. Pro dissuasiu, vertat? Dilhèu que caleré aplicar ua règla parièra a Tolosa. Mès prumèr, organizar transpòrts collectius de qualitat que cau. A Quito que i a los bus e lo troleibus, dab quauques parcatges per las autos aus grans terminus de la periferia. Totun, los Quitenhs que demoran esceptics sus las virtuts de la mesura, que´s planhen deu feblèr deu sistèma de transpòrt public:
1 comentari:
Jo això ho vaig veure a Santiago de Chile el 1996, li diuen "restricción". És per evitar la contaminació, el smog com li diuen.
Publica un comentari a l'entrada